Bij de Politieacademie stromen steeds meer studenten in met verschillende achtergronden. De Politieacademie moet bovendien versneld grote hoeveelheden studenten opleiden omdat er 17.000 nieuwe politiemedewerkers nodig zijn. De traditionele manier van opleiden past daar minder goed bij.
Het is veel efficiënter en effectiever om hen een leerroute op maat te laten volgen, afhankelijk van hun eerdere (werk)ervaring en opleidingen (Carlson et al., 2016). Een leven lang blijven leren en ontwikkelen is hiervoor essentieel (OECD, 2019).
TNO heeft voor de Politieacademie geëvalueerd hoe het vernieuwde onderwijs bij Forensische Opsporing ervaren wordt. Dit evaluatieonderzoek draagt bij aan de transitie richting flexibilisering van het onderwijs en aan het toetsen op rendement van leerinnovaties.
Het evaluatieonderzoek is uitgevoerd en beschreven door
Pauline Zuidema MSc is junior scientist innovator (onderwijskunde) bij de afdeling Human Behaviour and Training van TNO Soesterberg.
Dr. Heleen Pennings is medior scientist specialist (onderwijskunde) bij de afdeling Human Behaviour and Training van TNO Soesterberg en Universitair Docent Health Professions Education bij het UMC Utrecht.
Esther Oprins PhD is Principal Consultant (onderwijskunde) en programmamanager bij de afdeling Human Behaviour and Training van TNO Soesterberg.
Roy Hengeveld is coördinator van de Forensische Opsporing bij de Politieacademie in Apeldoorn.
U kunt HIER het artikel in pdf downloaden
Geef een reactie